Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začíname s Nornami
Nástroje v hre
Prechádzame loďou
Spoznávanie Nornov
Liečenie chorôb
Používanie zariadení
Ovládanie zariadení
On-line Nornovia
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Používanie zariadení


Identifikácia strojov:

Všetky stroje na lodi môžete rozpoznať pomocou vstupnej a výstupnej zástrčky. Výstupná zástrčka je malý hrot uprostred stroja. Oba, prenosné aj neprenosné zariadenia majú vstup aj výstup.

Ak chcete o stroji zistiť viac, tak stačí použiť Agent indicator.

Ak neviete, čo dané zariadenie je, použite ľavé tlačítko Agent Indicator.

Čo dané zariadenie robí, zistíte pomocou pravého tlačítka Agent Indicator.


Vytváranie nových strojov:

Pred tým, ako začnete stavať nejaký stroj, si musíte nahromadiť nástroje. Napríklad chceme postaviť stroj, ktorý bude upozorňovať na vstup Grendelov do the Norn terrarium cez access tube (prístupový kanál). To, čo potrebujeme je: Grendel indicator, Siren a Sludge gun.

Najprv nastavte Creature Indicator na detekovanie Grendelov. Kliknite teraz na jeho výstup a pretiahnite ho k vstupu Sludge Gun. Pruhovaná šnúrka zobrazuje, že dané zariadenia sú spojené.

Pripojme ešte sirénu na upozornenie o blížiacich sa Grendeloch. Siren nemôžete pripojiť k Creature Indicator, pretože k nemu je už pripojený Sludge Gun. Takže spojíme vstup zo Siren so výstupom Sludge Gun. No a zariadenie je hotové.

Ak stroj funguje správne, tak ak sa v blízkosti zobrazí Grendel, vystrelí na Grendela spŕšku munície a spustí sa siréna, aby vás naňho upozornila.


Ukladanie si projektov:

Ak si chcete vytvoriť projekt, kliknite pravým tlačítkom myši v móde Agent Indicator na ľubovoľnú časť stroja.

Na vrchu obrazovky popisujúcej vlastnosti stroja je modré tlačitko s kruhom a šípkou. Pomocou neho vytvoríte nový projekt (plán) pre váš nový stroj. Akonáhle stlačíte toto tlačítko, zavrite okno a opustite Agent Indicator.

Keď ste vytvorili projekt, tak sa pred strojom zobrazí malá krabička so zeleným tlačítkom na pravej strane.

Keď máte otvorené okno projektu, tak ho môžete uložiť. Napíšte jeho meno do položky Export. Tento projekt sa uloží do adresára My Agents v hre Creatures 3.

Keď ste nejaký projekt vytvorili, tak k nemu môžete pristúpiť z Creator. Vyberte si patričný projekt a celý stroj sa vyrobí naraz.


Zmiznutie častí strojov:

Ak vám zmizne časť stroja alebo zariadenia, ktoré ste vytvorili, môžete rovno ukázať prstom na - Ettina.

Ettini, tak ako Nornovia alebo Grendelovia dostávajú odmenu alebo trest za svoje činy. Je to časť ich genetického kódu. Grendelovia sú napríklad predurčení k agresivite a dosiahnu odmenu (úžitok, potešenie), keď udierajú do vecí. Podobne je to u Ettinov. Sú geneticky naprogramovaní, aby kradli.

Našťastie, Ettini ukladajú veci, ktoré ukradli, na predikovateľné miesta. Po troche času hrania zistíte, že časti strojov sa nachádzajú v miestnosti pod púšťou. Je to za predpokladu, že ju Ettin niekde po ceste nestratil, alebo ju niektorý Norn alebo Grendel od neho nepotiahol.

Jedným zo spôsobov ako Ettinom zabrániť v ich kleptománií, je rozmiestniť nepotrebné veci okolo dôležitých strojov. Ak to nepomôže, tak prinajmenšom ich to spomalí.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel