Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
SwarmAppsPopri základnom balíku knižníc sa oddelene distribuuje aj balík vzorových aplikácií (swarmapps). Tie sú v súčasnosti asi najlepšou ukážkou spôsobu programovania v Swarme a predvádzajú veľkú časť možností aplikácií.
template
Šablóna simulácie. Triviálny kód, ktorého prepísaním
sa dá ľahko začať tvoriť vlastná aplikácia pre nových Swarm programátorov.
|
hello
Ako býva u programovacích jazykov zvykom, prvá minimálna aplikácia je "hello world". V Swarme je hello world multiagentová simulácia, kde sa pohybliví agenti stretajú a zdravia sa "hello".
|
|
tutoriál
Učenie sa práce so Swarmom krok za krokom. Tutoriál začína s jednoduchou implementáciou celulárneho automatu v jazyku C a pokračuje až k plne grafickej aplikácii v Objective C s využitím knižníc Swarmu.
|
|
heatbugs
Vzorová aplikácia základného komplexného systému. Agentmi sú chrobáky produkujúce teplo, snažiace sa o maximalizáciu "šťastia", ktoré závisí od teploty prostredia. Kód je podrobne komentovaný, čím sa stáva užitočnou príručkou pre programovanie swarmov.
|
|
mousetrap
Simulácia diskrétnych udalostí - miestnosť zaplnená pascami na myši, v ktorých sú pingpongové loptičky. Spustenie jednej z pascí spúšťa reťazovú reakciu podobnú nukleárnemu štiepeniu.
|
|
market
Trh pozostávajúci zo 100 agentov nakupujúcich a predávajúcich tovary podľa ich momentálnych predikcií cien. Kód pôvodne napísaný v jazyku C prevedený do Objective C (za menej ako 2 hodiny). Je to užitočný príklad ako prevádzať starší kód do Swarmu.
|
 |
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |