Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
SwarmApps
Biológia
Ekológia
Antropológia
Ekonómia
Politológia



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


SwarmApps

Popri základnom balíku knižníc sa oddelene distribuuje aj balík vzorových aplikácií (swarmapps). Tie sú v súčasnosti asi najlepšou ukážkou spôsobu programovania v Swarme a predvádzajú veľkú časť možností aplikácií.



template

Šablóna simulácie. Triviálny kód, ktorého prepísaním sa dá ľahko začať tvoriť vlastná aplikácia pre nových Swarm programátorov.

hello

Ako býva u programovacích jazykov zvykom, prvá minimálna aplikácia je "hello world". V Swarme je hello world multiagentová simulácia, kde sa pohybliví agenti stretajú a zdravia sa "hello".

tutoriál

Učenie sa práce so Swarmom krok za krokom. Tutoriál začína s jednoduchou implementáciou celulárneho automatu v jazyku C a pokračuje až k plne grafickej aplikácii v Objective C s využitím knižníc Swarmu.

heatbugs

Vzorová aplikácia základného komplexného systému. Agentmi sú chrobáky produkujúce teplo, snažiace sa o maximalizáciu "šťastia", ktoré závisí od teploty prostredia. Kód je podrobne komentovaný, čím sa stáva užitočnou príručkou pre programovanie swarmov.

mousetrap

Simulácia diskrétnych udalostí - miestnosť zaplnená pascami na myši, v ktorých sú pingpongové loptičky. Spustenie jednej z pascí spúšťa reťazovú reakciu podobnú nukleárnemu štiepeniu.

market

Trh pozostávajúci zo 100 agentov nakupujúcich a predávajúcich tovary podľa ich momentálnych predikcií cien. Kód pôvodne napísaný v jazyku C prevedený do Objective C (za menej ako 2 hodiny). Je to užitočný príklad ako prevádzať starší kód do Swarmu.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel