Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||
|
Počítačové simuláciePočítače sú vynikajúcim prostriedkom ako zmeniť dobrých vedcov na zlých programátorov. Význam počítačov vo všetkých vedných disciplínach neustále narastá. Simulácie sa stali dôležitou súčasťou poznávania prírodných zákonitostí. Počítačové modely síce prinášajú mnoho výhod oproti klasickým experimentálnym metódam a navyše umožňujú experimenty, ktoré by ináč neboli vôbec možné, ale taktiež je s nimi spojených aj mnoho problémov. Vytvoriť dobrú simuláciu vyžaduje od vedca nielen jeho pôvodnú špecializáciu, ale aj osvojenie si znalostí počítačového inžinierstva. Ďalším problémom často býva neprehľadnosť kódu, v ktorom sa vyskytuje mnoho implicitných predpokladov priamo nesúvisiacich s aktuálnym modelom a kde sa kvôli konkrétnym programovým riešeniam stráca celková idea experimentu, čo sťažuje vyhodnocovanie a reprodukovateľnosť výsledkov. V oblasti počítačového modelovania teda existuje potreba jednoducho použiteľného štandardizovaného súboru softwarových nástrojov aplikovateľných na široké spektrum systémov. Projekt Swarm je výsledkom snahy vedcov a softwarových inžinierov zo Santa Fe Institute o takéto nástroje. Cieľom Swarmu je umožniť vyššiu úroveň reprezentácie simulácií a tým urobiť ľahším pochopenie, implementáciu, opakovanie a komunikovateľnosť počítačových modelov. |
|||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |