Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
SoftwarePodkapitoly:Užívateľská príručka simulátora mravcov Simulačný program Alexisa Drogoula. Manta 3.0b2 (Zip file - 820 Kb) Manta 2.1b6 (Zip file - 380 Kb) Manta 1.5b12 (Zip file - 320 Kb) Tieto verzie programov MANTA boli stiahnuté z http://www-poleia.lip6.fr/~drogoul/. Langtonove mravce v simulácii pre SWARM (5kB) Ak chcete robiť pokusy pod SWARMom môžte použiť tento zdrojový kód langtonovského mravca pre SWARM. Stačí mať nainštalovaný SWARM a tieto zdrojáky skompilovať pomocou MAKE. V tomto programe si môžte nastaviť veľkosť toroidnej mriežky (worldXSize, worldYSize), prípadné zašumenie mriežky (seedProb), počet mravcov v mriežke (kolkoMravcov). Pomocou "displayFrequency" možno nastaviť rýchlosť simulácie. Ak sú tieto parametre pre vytvorenie modelu sveta vantov nastavené, pokračujeme stlačením Startu v hlavnom ovládacom paneli. Objavia sa ďalšie okná (každý mravec má svoje okno) pre nastavenie vlastností mravcov: ich pozícia v mriežke, smer natočenie (0-hore, 1-vpravo, 2-dole, 3-vľavo), a čo je snáď najdôležitejšie, reťazec pre ich správanie. V tomto programe sa používa už vyššie spomenuté zovšeobecnené pravidlo. Avšak okrem otáčacích akcií je rozšírené o dve akcie naviac: otočenie sa o 180 stupňov a neotočenie sa. Gen vytvárajúci jeho akcie potom môže obsahovať nasledujúce znaky: L-otoč vľavo, R-vpravo, B-o 180 stupňov, F-choď vpred. Ďalším stlačením Start sa spustí samotná simulácia. A tak môžte skúšať rôzne vlastné vzorce správania a tešiť sa s vantmi. Program na simuláciu vantov Ant 95 |
||
Kontakt: Marek Bundzel |