Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Inštalácia
Popis
Práca s WINCRAFT-om
Lindenmayerove systémy
Iterovanie funkcie komplexnej premennej
Celulárne systémy
Formula fraktaly
I F S
Príklady
Linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Formula fraktaly

Formula fraktaly vám dovolia si vytvoriť vlastné fraktaly. Po zvolení tohto typu fraktalu, musíme vybrať súbor, z ktorého sa budú jednotlivé formuly čítať ( formula.frm ).

Nastavia sa počiatočné podmienky, potom sa iteruje pokým nie je splnené ukončovacie kritérium alebo z sa periodicky zacyklí. Všetký premenné sa vytvoria automaticky.

Predefinovanie premenných

  • (x,y) - sú používané pre periodickú kontrolu
  • p1 -parametre 1 a 2
  • p2 - parametre 3 a 4
  • pixel - súradnice
  • LastSqr - modul poslednej funkcie sqr()
  • rand - komplexné náhodné číslo

Typ : FRM wineglass

    Wineglass(XAXIS) {; Pieter Branderhorst
  • c = z = pixel:
  • z = z * z + c
  • c = (1+flip(imag(c))) * real(c) / 2 + z, |z| <= 4 }

    Parametre :
  • reálna časť p1 = 1, imaginárna časť p1 = 0
  • reálna časť p2 = 1 imaginárna časť p2 = 0



Typ : FRM cubic

    Cubic (XYAXIS) {; Lee Skinner
  • p = pixel, test = p1 + 3,
  • t3 = 3*p, t2 = p*p,
  • a = (t2 + 1)/t3, b = 2*a*a*a + (t2 - 2)/t3,
  • aa3 = a*a*3, z = 0 - a :
  • z = z*z*z - aa3*z + b,
  • |z| < test }

    Parametre :
  • reálna časť p1 = 0, imaginárna časť p1 = 0
  • reálna časť p2 = 0 imaginárna časť p2 = 0



Typ : FRM FnDog

    FnDog(XYAXIS) {; Scott Taylor
  • z = Pixel, b = p1+2:
  • z = fn1( z ) * pixel,
  • |z| <= b }

    Parametre :
  • reálna časť p1 = 0, imaginárna časť p1 = 0
  • reálna časť p2 = 0 imaginárna časť p2 = 0



Typ : FRM InvMandel

    InvMandel (XAXIS) {; Mark Peterson
  • c = z = 1 / pixel:
  • z = sqr(z) + c;
  • |z| <= 4 }

    Parametre :
  • reálna časť p1 = 0, imaginárna časť p1 = 0
  • reálna časť p2 = 0 imaginárna časť p2 = 0



Typ : FRM Richard2

    Richard2 (XYAXIS) {; Jm Richard-Collard
  • z = pixel:
  • z=1/(sin(z*z+pixel*pixel)),
  • |z|<=50 }

    Parametre :
  • reálna časť p1 = 0, imaginárna časť p1 = 0
  • reálna časť p2 = 0 imaginárna časť p2 = 0

Hore
Kontakt: Marek Bundzel