|
Celulárne systémyCelulárny systém prestavuje pravidelnú štruktúru buniek. Bunka môže mať viac stavov K , a viac susedov R . Pri dvojstavovom, môže byť v stave 0> - smrť alebo 1 - život. Hodnota stavu bunky sa v každom kroku (generácii) vypočíta zo starej hodnoty bunky a hodnôt jej susedov podľa špecifikovanej lokálnej prechodovej funkcie. Pri kreslení sa často používa 0 - prázdne políčko , 1 - bunka . V prípade 1D CA je okolie charakterizované tzv. polomerom - počtom susedov po oboch stranách vyšetrovanej bunky; v prípade 2D CA tvoria okolie štyri priľahlé bunky (tzv. neumannovské okolie), alebo sa do okolia zaradia aj štyria ďalší susedia, dotýkajúci sa vyšetrovanej bunky len v rohoch (tzv. úplné okolie).
Fractint implementuje : CA 1D
- Pravidlá :
Initial String - inicializačný reťazec
z(n+1) = z(n)^2 + c
- Rule - pravidlo
4,7,10,13,16,6,11,16,8,15,10,12,14,16 číslic
- Type - typ
21,31,41,51,61,22,32,42,23,33,24,25,26,27
- Starting row number - počiatočný počet radov
Typ : cellular
Parametre :
- Initial String = 11
- Rule = 1001
- Type = 21
- Starting Row Number = 10
Typ : cellular
Parametre :
- Initial String = 11
- Rule = 10101
- Type = 33
- Starting Row Number = 10
Typ : cellular
Parametre :
- Initial String = 11
- Rule = 1010
- Type = 21
- Starting Row Number = 10
Typ : cellular
Parametre :
- Initial String = 11
- Rule = 3210
- Type = 42
- Starting Row Number = 10
Viac sa o celulárnych systémoch dozviete na stránke
Celulárne systémy.
|