Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Prvý Core War TurnajDo turnaja vstúpilo 31 programov ale len tri sa ukázali ako najviac zdatné. Definitívnym víťazom bol program s názvom MICE od Chipa Wendella z Rochesteru, N.Y.. V hre Core War sú dve základné pravidlá. Prvé je, že konkurenčné programy sa striedajú pri vykonávaní svojich inštrukcií. Striedanie riadi MARS. V podstate simuluje akcie počítača. Priebežne aktualizuje obsah poľa jadra v súlade s vykonávaním inštrukcií. Dovolí jednu inštrukciu vykonať pre jednu stranu počas jedného cyklu. Druhé pravidlo je, že ak program nemôže vykonať inštrukciu, tak prehral.
Ak program obsahuje inštrukciu COMMANDO: Bojový program Dewdneyho na tomto turnaji. Prvých päť inštrukcii:
Na začiatku sa nachádza Imp Pit. Vykonávanie aktuálneho programu začína na tretej inštrukcii Na turnaji nemohol každý program bojovať s každým, pretože to nedovoľoval čas. Pri 31 programoch by to bolo 465 bojov, tak sa rozdelili do dvoch približne rovnakých divízii. II.divíziu vyhralo Dewdneyho Commando. Prvý štyria s každej divízie postúpili do ďalšieho kola. Tri programy vyšli víťazne. Boli to CHANG1 od Morrison J. Chang z Floral Park, N.Y. a dvaja od Chipa Wendella: MIDGET a MICE. MIDGET a MICE remizovali s CHANG1 a MICE rozbil MIDGETa. Každý finálový pár odbojoval spolu 4 zápasy. Limit bol 15.000 inštrukcii pre každého, alebo asi dve minúty reálneho času. V každom prípade boli bojové programy dané na náhodné miesto v poli a za každým výsledok bol rovnaký. Medzi MICE a CHANG1 to bola štyri krát remíza. Core War turnaj sledovali na monitore. Bojisko bolo zobrazené ako Chang1:
MICE:
MICE: Je to jeden s najkratších reprodukujúcich sa programov. Má iba 8 inštrukcií, dve, pomocou ktorých sa vytvorí nová kópia z programu vo vzdialenosti 833 adries za umiestnením aktuálnej kópie v poli. Tretia a štvrtá inštrukcia demonštrujú zopár ďalších možnosti jazyka Redcode. Slovo loop je len návestie, ktoré stojí pred adresou a zjednodušuje písanie programov. Inštrukcia Väčšinou CHANG1 začínal v rohu hore vľavo s modrou farbou a MICE pred polovicou obrazovky s červenou farbou. Boj začal: MICE sa začal prudko rozmnožovať a za chvíľu bola obrazovka plná červených pásikov. Medzitým CHANG1 aktivoval Imp továreň na konci svojho reťazca (posledné tri inštrukcie). Keď vykonávanie došlo po inštrukciu Pokiaľ Imp sa reprodukoval, CHANG1 zabil niekoľko kópií MICE pomocou dátových bômb. Dátové bomby pozostávali z núl, ktoré pomocou inštrukcie Imp rozvinul svoju deštruktívnu silu a nepriatelia zomierali. MICE však priebežne kontroloval či jeho prvá inštrukcia je nula. Ak nie, tak MICE dovolil vykonať nevykonateľnú dátovú inštrukciu a zomrel. Zopár kópií MICE bolo zabitých dátovými bombami a ostatné vykonali svoju vlastnú popravu vykonaním nevykonateľnej inštrukcie. Ako môže MICE prežiť? Odpoveď leží v jeho schopnosti množiť sa. Veľa MICE-ov pristálo na nepriateľských Imp bojovníkoch. Po istom čase MICE urobil výsadok aj na základný program CHANG1 a zničil ho. CHANG1 však vytvoril dostatočné množstvo Imp bojovníkov (nezávislých vetiev programu) aby tak vydržal do konca časového limitu. Takže výsledok bol REMÍZA. ZÁVER: Po tomto turnaji, ktorý bol prvý svojho druhu Dewdney v jednom článku z januára 1987 vyjadril svoju víziu "V budúcnosti na ďalších Core War turnajoch budú asi bojovníci mať dlhší zdrojový kód a budú inteligentnejší. T.j. budú klásť falošné stopy a budú útočiť na svojich nepriateľov náhle a s rozhodnutím." |
||||||||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |