Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||||
|
Prostredie, jazyk, adresovanieDewndey so svojim študentom Jonesom na Univerzite Západne Ontário vyvinuli hru Core War. Skladala sa zo štyroch základných komponentov:
Pamäťové pole je cyklické pole zložené z Na určovanie pozície v pamäti sa používa relatívne adresovanie. Je to jediná používaná metóda v Redcode. To znamená, že hľadaná adresa sa určuje od miesta práve vykonávanej inštrukcie, ktorá ma relatívnu adresu Bojové programy sú písane v jazyku Redcode, ktorý je podobný asembleru. Má inštrukcie na presúvanie obsahu z jednej adresy na inú adresu v pamäti, na aritmetickú zmenu obsahu adresy a na prenesenie vykonávania v programe dopredu alebo dozadu. Zatiaľ čo výstup asembleru je binárne číslo, mnemonická forma inštrukcií v Redcode je prekladaná simulátorom (MARS) do celých čísel v desiatkovej sústave. Tie sa potom ukladajú do pamäťového poľa. Každá adresa v poli udržuje hodnotu vo forme celého čísla. MARS interpretuje aj celé čísla ako inštrukcie.
![]() ![]() Zápasia vždy len dva programy. Boj začína vložením oboch bojových programov do pamäťového poľa na náhodne vybratú pozíciu. Programy nepoznajú polohu súpera. MARS vykonáva programy striedavo po jednej inštrukcii. Boj môže končiť
Súboj sa dá sledovať na obrazovke, kde každý program je označený inou farbou. Napríklad v DOS-e to vyzerá ako na obrázkoch uvedených vyššie. Tu sú základné pravidlá pre návrh jednej takejto hry:
|
|||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |