Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Čo je to EINSTein?
Pozemný boj ako zložitý adaptívny systém
Súvisiace problematiky
ISAAC-predchodca EINSTeinu
EINSTein - znaky a funkcie
Galéria screenshotov
Osobné dojmy
Download EINSTeinu
Linky
Literatúra
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Osobné dojmy

V tejto kapitole by som rád napísal svoj vlastný názor na simulátor EINSTein. Na domovskej stránke programu sa nachádzajú teoretické popisy programu a problematík ako aj užívateľská príručka. Sú vo forme pdf dokumentov a sú voľne prístupné. Okrem užívateľskej príručky sú však ostatné dokumenty skoro rovnaké s malými zmenami, ktoré pravdepodobne vznikali pri vylepšovaniach programu. V určitých veciach sa však nezhodujú, čo pôsobilo trochu dezorientačne. Celkovo však na pochopenie problematiky postačujú, aj keď určité dôležite veci v nich vysvetlené niesu. Na úplne zoznámenie sa s programom slúži spomínaná užívateľská príručka. Inštalácia programu prebieha bez problémov, systém vás upozorní a stopne inštaláciu iba vtedy, ak váš monitor nepodporuje rozlíšenie bodov 1024x768 a vyššie. Po spustení programu si môžete ale nemusíte vybrať súbor, v ktorom je pripravená modelová situácia. Užívateľské rozhranie programu je klasické, ako to poznáme z programov bežiacich po operačným systémom Windows. Sklamanie nastane, ak chce užívateľ bez preštudovania príručky vytvoriť nejakú bojovú situáciu. Hodnoty a nastavenia správania agentov alebo taktík sú síce prehľadné, ale agenti sa aj po zmenách správajú dosť podobne. Chvíľu som sa pokúšal ponastavovať hodnoty z modelových situácií, ktoré sú spomenuté v tomto projekte, bolo to však bez nejakého výsledku. Agenti sa rýchlo vystrieľali alebo sa vôbec nepohybovali, aj keď som jasne nastavil, že cieľ misie je dosiahnuť protivníkovu vlajku. Ako ďalší neduh by som spomenul fakt, že zmenené hodnoty sa niekedy neukladali a občas sa nastavili na default hodnotu, takže ich bolo treba nastavovať opäť, čo pôsobí iritujúco. Príčina tejto chyby je možno tá, že verzia, s ktorou som pracoval bola len beta verzia, ostáva teda veriť, že finálna verzia bude opravená. Predpokladám však, že zaujatý užívateľ si po dôkladnom preštudovaní užívateľskej príručky s programom užije veľa zábavy a objaví množstvo nových zaujímavých faktov. Myslím, že program má svoje opodstatnenie, čomu nasvedčuje jeho neustáli vývoj.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel