Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začiatok - predletci
Časticové systémy
Aktor a distribuovaný systém
Behaviorálna animácia
Geometrické lietanie
Zhromažďovanie
Simulované vnímanie
Simulované stádo
Prirodzené kŕdle, húfy a stáda
Skriptovaný kŕdeľ



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Skriptovaný kŕdeľ

Skriptovaný kŕdeľ

Predtým spomenutá vlastnosť lietania sa spája aj s participovaním na veselom bezcieľnom lietaní. V súčasnosti sa používa pár prostriedkov na riadenie animácie, napr. simulácia beží pod kontrolou všeobecného skriptovacieho animačného systému. Sú zväčša zložené na práci snímka po snímke, plus sa dodáva možnosť rozvrhu vstupov z užívateľovho programu (modelovanie boidov). Umožňuje nastavenie parametrov a ich zmenu pre každý krok animácie, resp. časové úseky. A nakoniec skript umožňuje zapísať všetky objekty, ktoré nedisponujú vlastným uvažovaním, ako pozadie osvetlenia, pohyb kamery a pod.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel