Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začiatok - predletci
Časticové systémy
Aktor a distribuovaný systém
Behaviorálna animácia
Geometrické lietanie
Zhromažďovanie
Simulované vnímanie
Simulované stádo
Prirodzené kŕdle, húfy a stáda
Skriptovaný kŕdeľ



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Simulované vnímanie

Simulované vnímanie

Model boidov nemusí presne simulovať vnímanie vtáka, stačí ak sa bude len tak správať, akoby vnímal svoje okolie. Simulovaní boidi majú prístup k databáze polôh smerovania ostatných vtákov a teda celého kŕdľa.
Reálny vták však takéto informácie nemá, pretože nevidí svoje okolie (zakrýva mu ho ďalší vták). Takisto videnie ryby je limitované svetlom vo vode a priestorovým obmedzením od ostatných rýb. Poskytnutie komplexnej informácie simulovaným boidom nevedie k nerealistickému pohybu, ale môže viesť ku chybám pri simulácii.
Zaujímavým výsledkom bol ten poznatok, že na požadovanom výslednom agregovanom pohybe sa veľkou mierou podieľalo limitovanie lokálneho pohľadu objektu na svet, na svoje okolie.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel