Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začiatok - predletci
Časticové systémy
Aktor a distribuovaný systém
Behaviorálna animácia
Geometrické lietanie
Zhromažďovanie
Simulované vnímanie
Simulované stádo
Prirodzené kŕdle, húfy a stáda
Skriptovaný kŕdeľ



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Behaviorálna animácia

Behaviorálna animácia

Tradičné animačné techniky postupujú nasledovne: Pre každý snímok filmu animátor nakreslí kompletnú scénu. Príde ďalší snímok, celá scéna sa trocha zmení napr. posunutím herca resp. nejakého objektu v scéne, a animátor zas kreslí ako besný. Celý dej sa odohráva v jeho hlave, jeho dynamika je prenechaná na animátora, ak sa niečo nepáči režisérovi, treba urobiť zmeny.
Použitím počítačovej animácie sa práca uľahčila tým, že sa navrhli len kľúčové snímky a ostatná práca, doanimovanie prechodov a pod., bolo ponechané na počítač. Počas interpolácie sa mohli meniť tvary objektov a fyzikálne vlastnosti. Lenže cieľom je dosiahnuť zloženie mnohých individuálnych akcií do výsledného pohybu, čo zahrňuje všetko od návrhu cesty až po komplexné interakcie - vyjadrenie vzťahov medzi objektmi. A práve to táto technika neumožňuje.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel