Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začiatok - predletci
Časticové systémy
Aktor a distribuovaný systém
Behaviorálna animácia
Geometrické lietanie
Zhromažďovanie
Simulované vnímanie
Simulované stádo
Prirodzené kŕdle, húfy a stáda
Skriptovaný kŕdeľ



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Aktor a distribuovaný systém

Aktor a distribuovaný systém

Správanie sa jednotlivých vtákov je reprezentované pravidlami a pre každého vtáka je nutné uchovávať jeho vnútorný stav v nejakej dátovej štruktúre. Je vhodné zapuzdriť tieto vlastnosti spolu so stavom do objektu v zmysle objektovo orientovaného programovania.
Každá inštancia potrebuje nejaký čas na výpočet stavu, aplikáciu pravidiel správania sa na vnútorné dáta. Objekt, ktorý kombinuje proces procedúr a stav sa volá aktor. Aktor môže byť napr. virtuálny počítač, ktorý komunikuje s iným virtuálnym strojom odovzdávaním správ. Húfy a kŕdle sú príkladom robustného samoorganizujúceho sa distribuovaného systému.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel