Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začiatok - predletci
Časticové systémy
Aktor a distribuovaný systém
Behaviorálna animácia
Geometrické lietanie
Zhromažďovanie
Simulované vnímanie
Simulované stádo
Prirodzené kŕdle, húfy a stáda
Skriptovaný kŕdeľ



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Časticové systémy

Časticové systémy

Pracujú podobne ako simulácia kŕdľa. Používajú sa na vytvorenie "fuzzy objektov", ktoré majú nepravidelný tvar, napríklad na vytvorenie dymu, ohňa , hmly, resp. na vytvorenie peny mora, či iných dynamických organických štruktúr (v kombinácii s inými technológiami, napr. metaballs).
Časticový systém je veľká množina objektov, pričom každý má svoje pravidlá správania sa, rodí sa , žije a umiera, má priradenú farbu, nepriehľadnosť, polohu a rýchlosť. V takomto zmysle sú boidi zovšeobecnením časticového systému. Rozdielnosť je v tom , že v tomto prípade sa jedná len o body. Ak by sme mali telesá ako ryba, vták, tak tie majú aj svoju orientáciu. Ďalšia odlišnosť je v tom, že boidi majú trochu zložitejšie správanie, čo je rozdiel v stupni zložitosti a nie rozdiel prístupe ku simulácii. Člen kŕdľa boidov je závislý aj na svojom okolí a nielen na vnútornom stave.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel