Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Začiatok - predletci
Časticové systémy
Aktor a distribuovaný systém
Behaviorálna animácia
Geometrické lietanie
Zhromažďovanie
Simulované vnímanie
Simulované stádo
Prirodzené kŕdle, húfy a stáda
Skriptovaný kŕdeľ



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Začiatok - predletci

Predletci

Na Siggraph 85 bol premietnutý film, v ktorom skupina vtákov krúžila nad minaretom, a pri postupnom špirálovitom klesaní sa vyhýbala postupnosti stĺpov a pristála na dvore. Počas celého manévru vtáky trepotali krídlami a navzájom sa sebe vyhýbali. Celá animácia bola vytvorená pomocou systému nazvaného "Animačný systém silového poľa".
Silové pole je definované maticou 3x3, ktorá transformuje bod (kde sa objekt nachádza) do akceleračného vektora. (Zoberie sa stopa dráhy v matici a to sa transformuje do vektora zrýchlenia). Definuje sa aj odpudivá sila každého vtáka a každej prekážky. Každé silové pole má priradený určitý pravouhlý rámec, takže detekcia kolízie sa robí len na povrchu tohto rámca a teda s relatívne veľkou nepresnosťou simuluje fyzikálne polia. "Animátor" definuje počiatočné body objektov a priestor. Zvyšok animácie je automatický.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel