Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Bunka
Dendrity
SVRule
Laloky
Percepčný Lalok
Inštinkt
Stimul (Stimulus)
Emitor
Receptor
Half-life



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Emitor

Tento gén riadi vstreknutie určitej chemikálie do Norna, pričom sa riadi informáciami získanými z nejakého orgánu, tkaniva alebo locus. Organ, tkanivo alebo locus je hodnota riadená zvieratkom v rozsahu 0 až 255. Môže predstavovať neurón, vonkajší stimul alebo ďalšie veci vybraté z dialog box.

V každej zadanej perióde sa orgán, tkanivo alebo locus otestuje a porovná s nastaveniami v tomto géne. V závislosti na výsledku tohto porovnania môže byť určité množstvo chemikálie vstreknuté do Norna.

Dialog Box


Rozdelenie

Gene Header

  • Embryo
    Určuje v akom veku sa tento gén zapne. Väčšina génov sa zapne vo fáze "Embryo", aby zaistili správnu funkčnosť hneď po Nornovom narodení.

  • Dup
    Umožňuje duplikáciu tohto génu mutáciou.

  • Mut
    Nastavuje, či môžu byť genetické mutácie aplikované na hodnoty obsiahnuté v tomto géne.

  • Cut
    Nastavuje, či gén môže byť odstránený krížením alebo ako dôsledok mutácie.

  • B/M/F
    Určuje rod, ktorý tento gén zapne. Je to často použité pre génoch, ktoré vyžadujú isté pohlavie (napr. hormóny).

  • Organs, Tissue, Locus

    Určuje oblasť, ktorá bude v Nornovi preskúmaná, aby bolo vypočítané koľko chemikálie treba do Norna vstreknúť. Všetky hodnoty sú medzi 0 a 255.

Emitter Type

  • Analogue
    Množstvo chemikálie vstreknutej do Norna bude úmerné úrovni signálu obdržanej z locus. Aplikuje sa nasledovný výpočet pre určenie koľko chemikálie vstreknúť: (signal - treshold) * (gain / 255). Čiže ak bol signál 255, treshold 170 a gain 40, potom množstvo vstreknutej chemickej látky (ak sa emitor spracováva) bude (255-170)*(40/255) = 13.

  • Digital
    Do Norna sa vstrekne konštantné množstvo chemikálie, ak signál z locus dosiahne špecifikovaný prah. Ak "signal" obdržaný z locus je väčší ako hodnota "treshold", tak množstvo vstreknutej chemikálie je určené "gain". Takže pri rovnakom príklade ako bol hore pri "analogue", bude vstreknutých 40 jednotiek, pretože 255 je viac ako 170.

Chemical Information

  • Chemical
    Definuje chemikálie, ktorá bude do Norna vstreknutá.

  • Sample Rate
    Sample Rate určuje, ako často je emitor spracovaný a tým aj ako často bude chemikália vstrekovaná. Čím je vyššia hodnota, tým je pomalšia rýchlosť. Rýchlosť 0 je neustále a 255 nikdy.

  • Gain
    Určuje, koľko chemikálie bude do Norna vstreknuté. Zvyšuje množstvo chemikálie, ale neodstraňuje ju úplne.

  • Threshold
    Určuje, ako vysoko musí locus odpaľovať, aby nastalo vstreknutie chemikálie. V prípade digitálnych emitorov, signál z locus musí byť väčší než prah pre danú chemikáliu. Pre analógové je signál znížený o veľkosť tohto prahu, predtým ako sa vypočítava prírastok.

  • Clear Source Byte after Reading
    Po spracovaní emitoru je hodnota locus zmazaná na nulu.

  • Invert Input Signal
    Hodnota signálu pre výpočet v emitore bude "255-signal". Táto nová hodnota bude použitá pre všetky výpočty v emitore.

Poznámky

Po narodení Norna je emitor spracovaný aspoň 2 krát. Takže, aj keď je sample rate nastavená na 255, tak aj tak bude emitor spracovaný.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel