Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Dátové typy a klauzuly
Pravidlá, databázy a bázy pravidiel
Agenti a štruktúry
Modelovanie času, odpaľovanie pravidiel
Obrázky prostredia
Linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Dátové typy a klauzuly

Objektové črty SDML sa najviac prejavujú pri reprezentácii informácií. Všetky základné typy sú zahrnuté v jednej veľkej hierarchii, v ktorej sa uplatňuje dedičnosť. Užívateľom definované typy sú takisto pridané do tejto hierarchie, môžu však vychádzať len z existujúcich typov, od ktorých dedia základné vlastnosti.

obrazok typovej hierarchie v SDML
Obrazok typovej hierarchie v SDML

Clauses - klauzuly

SDML obsahuje tri základné typy, pomocou ktorých sú reprezentované všetky vedomosti.

  • clause (klauzula) - skladá sa z funktora a argumentov.
  • number (číslo) - celé, pohyblivá rádová čiarka
  • premenná

Napríklad v typovej hierarchii je symbol definovaný ako klauzula bez argumentov. Reálne objekty sú v SDML väčšinou reprezentované ako inštancie typu symbol.

Argumentom klauzuly môže byť symbol, číslo, premenná, alebo zase klauzula (podklauzula). Klauzuly môžu byť vnárané do ľubovoľnej hĺbky. Môžu byť definované ako public, internal, private, čím sa obmedzuje ich viditeľnosť v modeli sveta.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel