|
SVRuleCitujúc z Genetics Kit Help súboru:
State Variable Rules (SVRules) sú geneticky definované funkcie, ktoré sa používajú v celej štruktúre mozgu, pre riadenie niektorých aspektov správania sa synapsií, ako taktiež na výpočet stavu neurónu.
V časti o Bunke bolo uvedené, ako leakage rate ovplyvňoval State bunky, aby ho dostal do stavu relax. Leakage rate je funkcia, ktorá sa aplikuje na stav, aby dostala výstup z bunky. SVRule je taká istá. Je to funkcia, ktorá sa aplikuje na stav bunky, aby vypočítala jej výstup. Leakage aj SVRule pracujú na stave, aby vytvorili výstup. V nasledujúcom príklade nastavíme leakage rate na maximálnu možnú hodnotu (52 rokov). To deaktivuje leakage rate a aplikuje na stav neurónu len SVRule. To nám umožní pozorovať účinky samotného SVRule.
SVRule je niečo ako miniatúrny program napísaný v špeciálnom programovacom jazyku. Tento programovací jazyk má niekoľko "opcodes" alebo operácií, ktoré môže aplikovať na rôzne druhy dát. Výsledok všetkých týchto opcodes je priradený k výstupu bunky. V SVRule je možných len 8 samotných opcodes, čo ho robí veľmi malým a rýchlym na vykonanie - SVRule sa musí pre každú bunku vykonať približne 10 krát.
Nasleduje zoznam opcodes dostupných pri písaní SVRule. Ich popisy boli získané experimentálne, takže nemusia byť 100 percentne pravdivé.
| Opcode |
Popis |
| end |
Označuje koniec SVRule. Ľubovoľný opcode za touto značkou je ignorovaný. |
| 0 |
Číslo 0. Môže byť použité na výpočty. |
| 1 |
Číslo 1. Môže byť použité na výpočty. Napríklad pripočítač alebo odčítať 1 od aktuálneho stavu. |
| 64 |
Číslo 64. Môže byť použité na výpočty. Napríklad pripočítač alebo odčítať 64 od aktuálneho stavu. |
| 255 |
Číslo 255. Môže byť použité na výpočty. Napríklad pripočítač alebo odčítať 255 od aktuálneho stavu. |
| chem 0 |
Predstavuje aktuálne množstvo chemikálie 0 v mozgu. Táto chemikália môže byť do mozgu pridané pomocou genetického receptora. |
| chem 1 |
Predstavuje aktuálne množstvo chemikálie 1 v mozgu. Táto chemikália môže byť do mozgu pridané pomocou genetického receptora. |
| chem 2 |
Predstavuje aktuálne množstvo chemikálie 2 v mozgu. Táto chemikália môže byť do mozgu pridané pomocou genetického receptora. |
| chem 3 |
Predstavuje aktuálne množstvo chemikálie 3 v mozgu. Táto chemikália môže byť do mozgu pridané pomocou genetického receptora. |
| state |
Predstavuje aktuálnu hodnotu stavu bunky. |
| output |
Predstavuje aktuálnu hodnotu výstupu z bunky. |
| thres |
Hodnota `Nominal Threshold` definovanej v `Cell Body
Dynamics`. |
| type 0 |
Suma dendritov typu 0. |
| type 1 |
Suma dendritov typu 1. |
| anded 0 |
Ak sa odpaľujú všetky dendrity typu 0, tak toto bude hodnota sumy týchto dendritov. Ak žiaden z týchto dendritov nie je odpálený, tak táto hodnota bude 0. |
| anded 1 |
Ak sa odpaľujú všetky dendrity typu 1, tak toto bude hodnota sumy týchto dendritov. Ak žiaden z týchto dendritov nie je odpálený, tak táto hodnota bude 0. |
| input |
Bude definovaný. |
| conduct |
Bude definovaný. |
| suscept |
Aktuálna citlivosť na reinforcement. |
| STW |
STW znamená Short Term Weight.
|
| LTW |
LTW znamená Long Term Weight. LTW je niečo ako odpočinkový stav pre STW. STW a LTW sa k sebe navzájom približujú, pričom LTW sa približuje pomalšie ako STW. |
| Strength |
Aktuálna hodnota sily dendritu. |
| TRUE |
Ak sa predchádzajúci opcode rovná TRUE, tak vykoná zostávajúci opcode. |
| PLUS |
Pridaj hodnotu nasledujúcej voľby do predchádzajúceho opcode. |
| MINUS |
Pridaj hodnotu nasledujúcej voľby do predchádzajúceho opcode. Napríklad `state:MINUS:1` odráta 1 z aktuálnej hodnoty "state". |
| TIMES |
Vezme ľavú stranu opcodu, vynásobí ju s pravou stranou a výsledok predelí 256. Napríklad: `64:TIMES:thres` kde `thres` je 32 bude 32*64/256=8. |
| INCR |
Vracia hodnotu predchádzajúceho opcode, inkrementovanú o 1. Napríklad `state:INCR` pridá jedna k aktuálnemu stavu. |
| DECR |
Vracia hodnotu predchádzajúceho opcode, dekrementovanú o 1. Napríklad `state:DECR` odráta jedna od aktuálnemu stavu. |
| unused |
Bude definovaný. |
| unused |
Bude definovaný. |
| ERROR |
Bude definovaný. |
|