Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Cieľ
Farby čiar
Genetický kód
Nastavenia
Prepojenie
Galéria
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Prepojenie

Ako možno spojiť viac svetov?

Na spojenie svetov je potrebný 32-bit TCP/IP stack. Primordial Life používa Winsock (wsock32.dll). Nepodporuje dial-up priame spojenie.

Ak sa prepoja dva počítače, kde prvý je rýchlejší ako ten druhý, niektoré biotypy sa môžu odraziť od steny, kým ostatné sa presunú do druhého počítača. Je to preto, lebo pomalší počítač nestíha prijímať všetky biotypy rýchlejším počítačom. Toto odrazenie istí biotypy, aby sa nestratili medzi počítačmi.

Počítače sa skúšajú prepojiť na začiatku simulácie a každých 512 časových jednotiek. Ak zmeníme nastavenie siete, musíme simuláciu reštartovať.

Nastavenie sieťového prepojenia:

Na prepojenie je potrebný sieťový protokol TCP/IP. Prepojiť možno vlastnú obrazovku z každej strany. Ak my nastavíme susedov počítač naľavo - sused musí nastaviť svoj počítač napravo - inak spojenie nenadviažu.

Zobrazenie stavu sveta:

Kedykoľvek môžeme na obrazovku vyvolať položku World Status. Informuje nás o aktuálnom stave biotypov nie len na našej obrazovke, ale aj na obrazovkách všetkých pripojených počítačov (stav je obnovovaný každých 512 časových jednotiek). Stav o biotypoch sa zobrazuje aj za behu, tj. aj počas evolúcie populácie prináša aktuálne stavy.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel