Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Cieľ
Farby čiar
Genetický kód
Nastavenia
Prepojenie
Galéria
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Nastavenia

Čo znamenajú jednotlivé nastavenia?

Pre každú akciu:

Voľbou Start with new population sa vždy screen saver obnoví, štartuje z úplne novej populácie a tú evolvuje. Voľbou Start with current population pokračuje v evolvovaní predchádzajúcej generácie. Ak sme už unavení terajšími biotypmi, môžeme jednoducho začať s úplne novou generáciou (voľba Erase curent population ).

Prostredie:

Pri voľbe rýchlosti mutácie vznikajú najdivšie kreatúry práve pri veľmi vysokej rýchlosti. Pritom ich potomkovia sú od nich trošku odlišní - vytvárajú takto zaujímavé tvary. Na druhej strane sa veľmi rýchlo zbavíme pôvodného genetického kódu. Ak sa nastaví rýchlosť mutácie nulová, biotypy sa nikdy nezmenia, hoci niektoré zomrú. Pri tejto voľbe, v spojení so sexuálnou reprodukciou, sa uplatňuje iba použitie kríženia. Ale aj tak - populácia sa nemení.

Pri útoku rastlina stratí svoju čiaru - každej takejto čiare možno nastaviť cenu pomocou Regeneration Cost . Biotypy sa ďalej neregenerujú, ak ich energia klesne pod 25%.

Priveľmi rýchla regeneračná schopnosť spôsobuje fakt, že rastlinám v podstate ani nemiznú čiary, pričom pri veľmi pomalej regenerácii sa rastlina obnoví až po veľmi dlhom čase.

Na rýchlych mašinách sa môžu biotypy zmeniť pekne rýchlo. Pomocou Biot Speed to môžeme upraviť - spomaliť.

General Options:

Primordial Life prichádza so zvukmi, ktoré však môžeme aj potlačiť. Program má zvukovo odlíšené jednotlivé správania biotypov - pri útoku, úmrtí (násilnom či na starobu), narodení. Ak máme myš, môžeme zničiť biotyp, ktorý sa nám nepáči (tiež za pekného zvukového efektu).

Chovanie:

Biotypy sú schopné atakovať svojich potomkov. Ak neschvaľujeme takéto chovanie, môžeme to rodičov veľmi rýchlo odnaučiť... Je možnosť nechať bojovať proti sebe aj súrodenecké biotypy.

Reprodukcia:

Biotypy sa môžu reprodukovať dvoma spôsobmi: robením exaktných kópií ich genetického kódu (voľba Asexual ), alebo mixovať genetický kód dvoch rodičov (voľba Sexual ).

Farebné reakcie:

Keď sa biotyp zrazí s ďalším, môže zmeniť svoje farby. Napríklad, ak predátor zaútočí na rastlinu, po prvom útoku sa môže rastlina zmeniť na obrancu. Ak sa novovytvoreného obrancu dotkne rastlina, môže ho pretvoriť späť na rastlinu.

Sú 3 rôzne spôsoby ako môžu biotypy zmeniť svoju farbu. Farbu čiary môže zmeniť, ak je povolená voľba Allow single segment change. Pri symetrických biotypoch sa uplatní aj voľba Allow radial color change . Celý biotyp môže zmeniť farbu, len ak je potvrdená voľba Allow complete color change. O type farby rozhodne genetický kód.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel