Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Oscilátor
Lode
Bafkače
Generátory
Rozbuška a knôt
Matuzalém
Požierač
Čiara
Stabilné
Odvodené štruktúry
Rajská záhrada
Odvodené štruktúry



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Rajská záhrada

Je konečná štruktúra, ktorá nemôže vzniknúť evolúciou, pomocou daných pravidiel hry života. Teda takáto štruktúra nemá žiadneho rodiča (predchodcu). Štruktúra sa stáva rajskou záhradou vo svojej 0-tej generácii. Ďalšie generácie tejto štruktúry, ktoré vzniknú jej vývojom už logicky rajskou záhradou nie sú. Ešte pred vznikom hry života dokázal existenciu takýchto štruktúr pre celulárne automaty John W. Tukey. Pre rajskú záhradu sa môže používať aj názov sirota, ktorý je odvodený od skutočnosti že štruktúra nemá žiadneho predchodcu.

Zaujímavé štruktúry :

  • Rajská záhrada 1 - Štruktúra má rozmery 33x9 políčok a pozostáva z 226 živých buniek. Objavil ju v roku 1971 R. Banks. Ide o prvú objavenú rajskú záhradu v hre života.
  • Rajská záhrada 2 - Táto štruktúra pozostáva z 81 živých buniek. Objavil ju v roku 2004 Nicolay Beluchenko.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel