Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Evolučné algoritmy
Prístupy založené na celulárnych automatoch
Prístupy založené na svete Creatures
Fraktálové prístupy
Prekódovanie DNK do podoby hudby
Prístupy založené na neurónových sieťach



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Prístupy založené na celulárnych automatoch

Počas vytvárania tohto prehľadu som sa stretol iba s jednou prácou, ktorá bola založená na celulárnom automate, konkrétne na hre života. Projekt sa volal CAMUS (A Cellular Automata Music Generator). Systém používa 2 automaty:
prvý - Game of Life generuje trojzvuky (viď obrázok - každý bod celulárneho automatu reprezentuje jeden trojzvuk) a druhý - nazvaný Daemon Cyclic paralelne s ním priraďuje jednotlivým tónom nástroje (orchestruje). Stav susedných buniek v Game of Life sa používa na určenie rytmického vzoru pre generovanú hudbu.



Linky:
CAMUS -stránka venujúca sa celulárnym automatom ukážka

Hore
Kontakt: Marek Bundzel