Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Applet 1
Applet 2
Prehľad appletov na webe



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Prehľad appletov na webe

Podkapitoly:

*** Ďalšie linky

AppletPopis appletu
Applet
Applet 1
Tento atraktor je vykresľovaný nie priamočiaro, ale pomocov bodov (častíc). Je tu použitá 3D grafika, pričom atraktor je umiestnený v kocke. Na tomto modele ma zaujala funkcia Reverse, ktorou môžeme zmeniť chod atraktora (jeho vykresľovanie) v opačný smer, ako aj prispôsobiť počet častíc a meniť jeho Zoom.Po kliknutí a usmernení osí znázornených v pravom hornom rohu sa atraktor začne otáčať, takže si môžeme celú simuláciu prezrieť zo všetkých strán.
Za povšimnutie určite stojí aj jeho 2D-verzia.

http://www.falstad.com/vector3d/directions.html
Applet
Applet 2
Tento applet ma zaujal svojimi osami a možnosťou otáčania, ako aj prechodom farieb samotného atraktora.

http://www.sekine-lab.ei.tuat.ac.jp/ ~kanamaru/Chaos/e/Lorenz/
Applet
Applet 3
Tento veľmi pekný a zaujímavý applet Lorenzovho atraktora je zaujímavý nielen svojou grafickou, ale aj funkčnou stánkou.

http://www.eberhardinger.de/lorenz.html
Applet
Applet 4
Kliknutím na grafickú plochu atraktora, sa spustí prvá iterácia. Applet využíva celú paletu farieb, ktorá efektívne rozlišuje čerstvosť iterácie.

http://www.stuif.com/fractals/fractal5.html
Applet
Applet 5
Grafika atraktora je síce príliš jednoduchá v porovnaní s predošlými, no zaujme ľubovoľná možnosť nastavenia parametrov.

http://www.cmp.caltech.edu/~mcc/ Chaos_Course/Lesson1/Demo8.html
Applet
Applet 6
Asi najprepracovanejší applet v ktorom je možné nastaviť parametre a, b , c, dt, x-ax, y-ax, tran, X0, Y0, Z0, dX0, dY0, dZ0,. Zobrazuje len v rovine X-Z.

www.cmp.caltech.edu/~mcc/chaos_new/Lorenz.html
Applet
Applet 7
Na tomto applete je tiež možné nastaviť niektoré parametre, ako aj rýchlosť a veľkosť vykresľovaného atraktora. Naďalej je možné si aj zvoliť pohľad vykresľovania - front, left, top. Aplikácia je urobená v MacroMedia Flash čomu nasvedčuje aj pekná grafika.

http://gozz.com/portfolio/lorenz_attractor/
Applet
Applet 8
Atraktor od japonského majstra, ku ktorému je priložený aj zdrojový kód, veľa umenia však neukázal.

http://www.sat.t.u-tokyo.ac.jp/~hideyuki/java/Attract.html
Applet
Applet 9
Atraktor v ktorom tiež nie je možné okrem pozeranie nič iné robiť. Autor má presne definované hodnoty atraktora.

http://www.geom.uiuc.edu/~worfolk/apps/Lorenz/
Applet
Applet 10
Applet po každom kliknutí zmení farbu.

http://www.exploratorium.edu/complexity/java/lorenz.html

Hore
Kontakt: Marek Bundzel