Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Súperiaci floyi - appletApplet simuluje dve skupiny navzájom súperiacich floyov. Jedince sa riadia základnými pravidlami pre pohyb a život podľa Ariena Dolana, ku ktorým je pridaných niekoľko ďalších pravidiel. Hlavný rozdiel je, že existujú dve skupiny úplne rovnocenných jedincov. Obe majú svoje teritórium, ktorého stredom je hniezdo. To si bránia a útočia na votrelcov - narušiteľov. K dispozícii je viacero scenárov pre správanie. Líšia sa :
Veľkosť populácieAktuálny stav populácie, ktorý je možné za behu meniť. Maximálna populácia je 50 jedincov oboch druhov. Farebné označenieEnergia jedinca ovplyvňuje jeho farbu nasledovne :
EnergiaPredstavuje zdravie jedinca. Energia jedincom klesá priamo úmerne s rýchlosťou pohybu, takže napríklad jedinec naháňajúci súpera stráca energiu rýchlešie ako len potulujúci sa jedinec. Uhryznutie od súpera tiež spôsobí pokles energie. Po poklese na nulu jedinec zomiera. Energiu si môže zvýšiť pri hniezde (viď nižšie) alebo uhryznutím súpera. Po dosiahnutí maximálnej energie energia už ďalej nerastie. V prípade, že je povolené množenie, jedinec sa s maximálnou energiou rozmnoží a energia mu tak poklesne. Zdravie neovplyvňuje rýchlosť ani žiadnu vlastnosť, či správanie jedinca. RozmnožovanieSa zaviedlo, aby bolo umožnené populácii rásť. Pod dosiahnutí maximálnej energie sa jedinec rozmnoží - jeho energia klesne na polovicu a vedľa neho pribudne nový jedinec. Hniezdo liečiHniezdo zvyšuje energiu jedincom, ktorý sú v jeho blízkosti. Zranení do hniezdaZranení jedinci s energiou pod 10 % maximálnej majú pud sebazáchovy a miesto útočenia sa vracajú do hniezda načerpať novú energiu. Toto správanie jedincovi výrazne predľžuje život. V noci do hniezdaČas bol zavedený spestrenie správania sa kŕdľa. Takto sa v noci jedince vracajú do hniezda, oddýchnuť si a načerpať energiu. Je to spôsobené namierením ich pohybu na hniezdo, no keďže v hniezde nezastavujú, spôsobuje to krúženie okolo neho. Cez deň hniezdo ich pohyb neovplyvňuje. Pridané vlastnosti :Zmena energie - energia o ktorú jedincovi útočníkovi stúpne a obäti klesne energia po vzájomnom súboji. Maximálna energia - maximum energie, aké môže jedinec dosiahnuť. Po jej dosiahnutí už ďalej energia nerastie a jedinec sa môže rozmnožiť. Bonus hniezda - energia, ktorú dodáva hniezdo jedincovi v svojej blízkosti. Dosah hniezda - vzdialenosť, v ktorej ešte hniezdo pridáva jedincom energiu. Penalizácia rýchlosti - koeficient, ktorým sa prenásobi rýchlosť a výsledok sa odráta od energie. Vyjadruje únavu z rýchleho pohybu. Zobraziť hranice - zobrazí hranice 40 % silnejšiou čiarou a 60 % slabšiou. Tieto čiary sú rovnaké pre všetky modely scenáre |
||
Kontakt: Marek Bundzel |