Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Interaktívna väzenská dilema
Iteračná väzenská dilema
Veľký Axelrodov turnaj
Evolučne stabilné stratégie
2D applet
Prehľad 1D appletov na webe
Prehľad 2D appletov a programov na webe



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Iteračná väzenská dilema

Malý Axelrodov turnaj

Návod k appletu :

  • Užívateľ si vyberie aspoň jednu stratégiu.
  • Užívateľ môže upraviť výplatnú maticu a počet hier (počet iterácií).
  • Výstup je grafický a textový, víťazná stratégia je vyznačená.
  • Skratky použité vo výplatnej matici :
    • C - Cooperate - spolupráca.
    • D - Defeat - zrada.

Popis výpočtu prebiehajúcom v applete :

  • Vybraté stratégie hrajú proti sebe, každá s každou.
  • Body sa spočítavajú podľa výplatnej matice.
  • Na priesečníku riadku a stĺpca je zobrazený počet bodov, ktoré nahrala stratégia uvedená v riadku proti stratégií uvedenej v stĺpci.
  • V poslednom stĺpci je uvedený súčet bodov pre danú stratégiu.
  • Víťazná stratégia je označená červenou bodkou a znakom <<<.

Stratégie :

  • All_C - Vždy spolupracuje.
  • All_D - Vždy zrádza.
  • Tit_For_Tat - V prvom ťahu spolupracuje, v ďalších opakuje súperov predchádzajúci ťah.
  • Mistrust - V prvom ťahu zradí, v ďalších opakuje súperov predchádzajúci ťah.
  • Per_CD - Periodicky opakuje spolupráca, zrada.
  • Per_DC - Periodicky opakuje zrada, spolupráca.
  • Spiteful - Dovtedy spolupracuje, kým ho protihráč nezradí, potom už len zrádza.
  • Random - Náhodne zrádza, spolupracuje.

Pozri aj veľký Axelrodov turnaj, ktorý porovnáva 16 stratégií.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel