Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
Interaktívna väzenská dilemaZahrajte si proti počítaču iteračnú väzenskú dilemu
Cieľom hry je nahrať čo najvyššie skóre, maximum pri nezmenenom nastavení je 50 bodov.
Návod k appletu :
- Užívateľ si zvolí stratégiu proti ktorej bude hrať, alebo ponechá výber stratégie na náhodu.
- Užívateľ môže nastaviť počet hier (počet iterácií).
- Užívateľ môže upraviť výplatnú maticu.
- Užívateľ zadáva svoj ťah (SPOLUPRÁCA | ZRADA).
- Po skončení hry applet vypíše stratégiu, ktorú proti užívateľovi používal.
- Stlačením tlačidla RESET sa preruší práve hraná hra (možnosť hrať ešte raz).
- Skratky použité vo výplatnej matici :
- C - Cooperate - spolupráca.
- D - Defeat - zrada.
Stratégie :
- All_C - Vždy spolupracuje.
- All_D - Vždy zrádza.
- Tit_For_Tat - V prvom ťahu spolupracuje, v ďalších opakuje súperov predchádzajúci ťah.
- Mistrust - V prvom ťahu zradí, v ďalších opakuje súperov predchádzajúci ťah.
- Per_CD - Periodicky opakuje spolupráca, zrada.
- Per_DC - Periodicky opakuje zrada, spolupráca.
- Spiteful - Dovtedy spolupracuje, kým ho protihráč nezradí, potom už len zrádza.
- Random - Náhodne zrádza, spolupracuje.
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |