Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Interaktívna väzenská dilema
Iteračná väzenská dilema
Veľký Axelrodov turnaj
Evolučne stabilné stratégie
2D applet
Prehľad 1D appletov na webe
Prehľad 2D appletov a programov na webe



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Interaktívna väzenská dilema

Zahrajte si proti počítaču iteračnú väzenskú dilemu

Cieľom hry je nahrať čo najvyššie skóre, maximum pri nezmenenom nastavení je 50 bodov.

Návod k appletu :

  • Užívateľ si zvolí stratégiu proti ktorej bude hrať, alebo ponechá výber stratégie na náhodu.
  • Užívateľ môže nastaviť počet hier (počet iterácií).
  • Užívateľ môže upraviť výplatnú maticu.
  • Užívateľ zadáva svoj ťah (SPOLUPRÁCA | ZRADA).
  • Po skončení hry applet vypíše stratégiu, ktorú proti užívateľovi používal.
  • Stlačením tlačidla RESET sa preruší práve hraná hra (možnosť hrať ešte raz).
  • Skratky použité vo výplatnej matici :
    • C - Cooperate - spolupráca.
    • D - Defeat - zrada.

Stratégie :

  • All_C - Vždy spolupracuje.
  • All_D - Vždy zrádza.
  • Tit_For_Tat - V prvom ťahu spolupracuje, v ďalších opakuje súperov predchádzajúci ťah.
  • Mistrust - V prvom ťahu zradí, v ďalších opakuje súperov predchádzajúci ťah.
  • Per_CD - Periodicky opakuje spolupráca, zrada.
  • Per_DC - Periodicky opakuje zrada, spolupráca.
  • Spiteful - Dovtedy spolupracuje, kým ho protihráč nezradí, potom už len zrádza.
  • Random - Náhodne zrádza, spolupracuje.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel