Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Applet 1
Applet 2
Prehľad appletov na webe



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Applet 2

Návod na použitie:

  • Start - štartovanie appletu
  • Reset - resetovanie appletu
  • Rotácia - ovládanie šípkami
  • Zoom - ovládanie klávesami pg_up a pg_down
  • Pohyb - ovládanie šípkami na numerickej klávesnici

Popis:

Applet vykresľuje Lorenzov atraktor v 3D prostredí, na spustenie slúži tlačidlo START, ktoré uvedie vykresľovanie do pohybu. Zaškrtávacie políčko slúži na vykreslenie súradnicových osí. Ovládanie je pomocou horeuvedených kláves kvôli lepšiemu vykresľovaniu. Hodnoty Sigma, Rho, Beta je možné meniť priamo na začiatku, alebo po zastavení vykresľovania.Na applete sú vypisované hodnoty kde sa nachádza aktuálny vykresľovaný bod a taktiež krok.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel