Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Podstata hry života
Základné typy štruktúr
Applet
Prehľad appletov na webe
Editor štruktúr
Štruktúry vo formáte LIF
Hexagonálne LIFE
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Editor štruktúr

Program slúžiaci na vytvorenie maticového zápisu štruktúry reprezentovaný reťazcom, ktorý je potom možné zadať ako parameter z html stránky pre aplet s jedinou štruktúrou, alebo pridať do hlavného apletu.

Postup

  • Aplet s jednou štruktúrou - < param name = "struktura" value = "Vloží_sa_reťazec_ vygenerovaný_programom" >
  • Hlavný aplet - umiestnenie Trieda (class) Štruktúra -> Príslušné meno triedy štruktúr do ktorej zadávaná štruktúra patrí -> int nove_pole_štruktúry [] = {Vloží_sa_reťazec_vygenerovaný_programom}; .
    • vytvorí sa rolovacie menu pre štruktúru: Menu Nová_štruktúra = new Menu("Názov_podkapitoly_pre_štruktúru"); Nová_štruktúra.add(mi = new MenuItem("Názov_novej_štruktúry"));
    • vytvoríme si odchytávač akcií pre menu, aby po kliknutí sa zobrazila štruktúra v okne s príslušným popisom: if(item.equals("Názov_novej_štruktúry")){ str.popis.setText("Text_čo_daná_štruktúra_predstavuje"); int nove_pole_štruktúry [] = {Vloží_sa_reťazec_vygenerovaný_programom}; str.loadStrukturu(veľkosť_štruktúry_x, veľkosť_štruktúry_x, nove_pole_štruktúry, veľkosť_zúmu,počet_živých_buniek, x-ová_súradnica_posuvníka, y-nová_súradnica_posuvníka);}

Popis obrázku

  • 1 - prilepenie štruktúry v texotej forme z niektorých stránok ako napr. lexikon life
  • 2 - reťazec zadanej štruktúry vytvorený programom
  • 3 - bunka je reprezemtovaná znakom * alebo O
  • 4 - postupne : počet_živých_buniek, veľkosť_štruktúry_x, veľkosť_štruktúry_y
  • zdrojový kód prevodníka

Hore
Kontakt: Marek Bundzel