Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Nádorová bunka - CcAgent
Th-lymfocyt - ThAgent
Tc-lymfocyt - TcAgent
NK bunka - NKCell



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Tc-lymfocyt - TcAgent

Tc-lymfocyt (Killer) eliminuje, po aktivácii od Th-lymfocytu s rovnakým MHC komplexom, všetky bunky s komplementárnym MHC komplexom.

Popis atribútov

Atribút Popis
Pozícia v simulátore (X, Y, Z) Charakterizuje presnú polohu v simulátore.
Vektor pohybu agenta (Xv, Yv, Zv) Smer, ktorým sa agent pohybuje.
Vek agenta (Age) Počet iterácií, počas ktorých agent žil.
Počet delení agenta (Splits) Počet potomkov agenta.
Počet krokov do delenia agenta Počet potomkov agenta.
MHC komplex MHC komplex popísaný v n-rozmernom m-hodnotovom poli.
Aktivácia I Prvá aktivácia - pri stretnutí s Cc agentom, ktorý ma komplementárny MHC komplex.
Aktivácia II Druhá aktivácia - pri stretnutí s aktivovaným Th agentom, ktorý má rovnaký MHC komplex.
Popis atribútov Tc agenta

Popis funkcií

Funkcie Tc agenta sú takmer totožné s funkciami Th agenta, až na rozdielnu funkciu Kontrola svojho okolia a mierne odchýlky vo funkcii Rozmnožovanie Th agenta. Ostatné funkcie preto neuvádzam.

Kontrola svojho okolia (CheckNeighborhood)

Th agent kontroluje svoje okolie a zisťuje, či sa v ňom nenachádza aktivovaný Th agent s rovnakým MHC komplexom. Ak áno a Th agent mu túto skutočnosť potvrdí, Tc agent si zmení svoj atribút Aktivácia II z hodnoty 0 na hodnotu 1. Následne ak Tc agent stretne Cc agenta, nastaví hodnotu Aktivácia I na hodnotu 1. Ak atribút Aktivácia I je 1 a agent Tc stretne agenta Cc s komplementárnym MHC kľúčom, vymaže ho zo systému.

Rozmnožovanie Th agenta (Split)

Rozmnožovanie nastáva až po dvojnásobnej aktivácii (atribúty Aktivácia I a II rovné 1). Potomok Th agenta dedí atribút Aktivácia II a atribút Aktivácia I sa nastavuje na hodnotu 0. Inak rozmnožovanie prebieha rovnako ako u Th agenta.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel