Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Hranice oblastí
Oblasť I
Oblasť II
Oblasť III
Oblasť IV



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Oblasť III

Túto oblasť by sme mohli označiť aj za akúsi podoblasť oblasti II. Je ich veľmi ťažko presne rozdeliť, no hranicu medzi nimi tvoria cykly s vysokou periódou, ktoré sa postupne rozpadávajú až do zložitej spleti čiar, ktorá vytvára podivný atraktor. Body sa po tomto atraktore pohybujú náhodne a nemožno v nich pozorovať žiadnu periodicitu. Príklad podivného atraktora je na nasledujúcom obrázku.

Podivný atraktor

Hore
Kontakt: Marek Bundzel