Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Popis experimentov
Vyšetrovanie štruktúry roviny h-p



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Popis experimentov

Prezentovaný program postačuje na jednoduché experimenty a oblasti, ktoré nie sú príliš rozsiahle, no na prieskum veľkej oblasti (rádovo desatiny) s vysokou presnosťou (rádovo tisíciny a viac) bol program odľahčený od grafického prostredia a mierne prepísaný pre daný účel. Výpočtové jadro a parametre ostali rovnaké. Výstupom tejto špeciálnej verzie sú dátové súbory pripravené na zobrazenie v externom programe (Gnuplot). Nastavenie programu po spustení zaisťuje konfiguračný súbor.

Prvá fáza experimentov pokrývala celú rovinu h-p, aby bolo možné zistiť a spresniť hranice hlavných oblastí. Táto časť experimentov pomohla odladiť parametre tak, aby výsledky boli dostatočne presné a relevantné. Nasledujúca etape bola zameraná na zaujímavé oblasti a overovanie zistených faktov pomocou hlavného programu.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel