Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Základné údaje
Jednorázový výpočet
Vyšetrenie obdĺžnikovej oblasti
Prehliadač
Základný algoritmus, hľadanie cyklov



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Základné údaje

Hlavnú časť programu, ktorá umožňuje vyšetrenie orbity pre zvolený bod h-p roviny bol vyvíjaný už ako semestrálny projekt. Postupom času autor funkcie programu rozširoval až do jeho dnešnej podoby. Vybraný bol programovací jazyk C++ a programovacie prostredie Microsoft Visual C++. Z toho vyplýva aj fakt, že bol použitý operačný systém Microsoft Windows.

Model Lotka-Volterra je náročný na výpočtový čas. Na náročnosť modelu Lotka-Volterra upozornil aj autor na stránke (Edwards, WWW). Vo vrchnej tabuľke sú uvedené časy potrebné na výpočet jedného obrázka modelu Lotka-Volterra pomocou programu. Čísla uvádzajú čas potrebný na vygenerovanie obrázka s rovnakými parametrami uvedenými v dolnej tabuľke, ale s odlišným rozlíšením.

400x30018s
640x48030.5
800x60048s
1024x76878s
Parametre použitého počítača: Intel Pentium P4 2.6 Ghz, 512MB RAM a operačný systém Microsoft Windows XP Professional.

p0.73
h0.73
Iterations500
Periodicity tolerance0.001
Infinity treshold90
X(0 - 6.5)
Y(0 - 6.5)

Hore
Kontakt: Marek Bundzel