Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Podstata hry života
Základné typy štruktúr
Applet
Prehľad appletov na webe
Editor štruktúr
Štruktúry vo formáte LIF
Hexagonálne LIFE
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


O tejto kapitole

Celulárne systémy boli súčasťou už prvej verzie nášho internetového Alife tutoriálu (1998). Autormi boli Július Csontó a Peter Macej. V roku 2000 - keď bol tutoriál prepracovaný do nového formátu - Martin Gido vytvoril novú verziu stránok o CA. Použil pri tom rukopis publikácie (Csontó, 2001). Terajšiu podobu dal stránkam o hre LIFE František Barčák v roku 2003 s použitím (Csontó a Palko, 2002) v rámci ďalšieho prepracovania stránok do najnovšieho formátu. Applet hry života vytvoril v rokoch 2003-2004 Juraj Koščák. V roku 2005 Peter Fečík doplnil podkapitolu o hexagonálnej verzii hry LIFE a naprogramoval pre ňu aj applet.V roku 2006 Richard Kacian doplnil k podkapitole appletu rozsiahly prehľad utriedených štruktúr s množstvom demonštračných miniappletov.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel