Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvodné bezkontextové modely
Signály
Prideľovanie zdrojov
Závislosť od okolia
Otvorené L–systémy
Ekosystémy
Paleobotanika
Inverzné modelovanie
Pokročilá grafika
Fraktály
Ďalšie objekty
Animácie a Raytrayced
Linky



Ostatné kapitoly
Lindenmayerove systémy
Modelovanie ekosystémov
Dawkinsove biomorfy
Reakčno-difúzne modely
Difúzne ohraničené zhlukovanie
Voronoiove diagramy
Časticové systémy
Fibbonaciho čísla a zlatý rez


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Ekosystémy

Aplikácia otvorených L-systémov v modelovaní ekosystémov

Vzájomná konkurencia

Simulácia začína počiatočnou množinou rastlín (sú reprezentované zelenými kruhmi), rozloženými náhodne v štvorcovom poli, a s pridelenými náhodnými počiatočnými polomermi. Ak kruhy reprezentujúce dve rastliny sa pretnú, menší kruh zmení svoju farbu na červenú, aby ukázal, že táto rastlina je podriadená druhej. V ďalšom kroku simulácie sa tento kruh stratí čím ako keby rastlina zomrela. Rastliny ktoré dosiahli preddefinovaný limit vo veľkosti sú reprezentované žltým kruhom a už sa viac nezväčšujú.


Veľká animácia
Malá animácia
Zdrojový súbor

Rovnováha

Tento systém je variant predchádzajúceho modelu. Nový prvok v tejto simulácii je ten, že v každom kroku sú do poľa pridávané nové malé rastliny. Väčšina z nich sa musí podriadiť starším väčším rastlinám a rýchlo zomierajú, ale niektoré dosiahnu aj veľké rozmery. Utváranie týchto rozdelení je ilustrované grafom, kde x - je veľkosť triedy a y - je počet rastlín v tejto triede.


Veľká animácia
Malá animácia
Zdrojový súbor

Hore
Kontakt: Marek Bundzel