Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvodné bezkontextové modely
Signály
Prideľovanie zdrojov
Závislosť od okolia
Otvorené L–systémy
Ekosystémy
Paleobotanika
Inverzné modelovanie
Pokročilá grafika
Fraktály
Ďalšie objekty
Animácie a Raytrayced
Linky



Ostatné kapitoly
Lindenmayerove systémy
Modelovanie ekosystémov
Dawkinsove biomorfy
Reakčno-difúzne modely
Difúzne ohraničené zhlukovanie
Voronoiove diagramy
Časticové systémy
Fibbonaciho čísla a zlatý rez


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Úvodné bezkontextové modely

Základný

Príklad veľmi jednoduchého L-systému, generujúceho štruktúry z vetviacich zložiek. Zvyčajná tvorba L-systémov používa intuitívne symboly (A - pre rastový vrchol (apex), I pre vnútorné uzly (internode)). Grafická interpretácia týchto symbolov je špecifikovaná použitím pravidiel homomorfizmu.


Veľká animácia
Malá animácia
Zdrojový súbor

Súkvetie-Strapec

Všeobecný model kvitnutia súkvetia typu strapec. Konštanty T0T3 ovplyvňujú proporcie štruktúry.


Veľká animácia
Malá animácia
Zdrojový súbor

Kukučka Vencová

Tento príklad ilustruje konštrukciu jednoduchého vývojového modelu vyjadreného použitím kontextovo nezávislého L-systému. Okrem toho, je tu ilustrované začlenenie preddefinovaných povrchov do modelu.


Veľká animácia
Malá animácia
Zdrojový súbor

Hore
Kontakt: Marek Bundzel