Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Dračia krivkaV predošlých príkladoch sme pracovali s pomerne jednoduchými L-systémami. Aj keď tzv. dračia krivka nepatrí k tým najzložitejším, oproti prvým dvom príkladom tu budú vystupovať dve prepisovacie pravidlá. Po otvorení nového projektu, zadajte nasledujúci L-systém.
a v sekcii View, je nutné definovať aspoň špecifický uhol ![]() vygenerovaná dračia krivka po dvanástich derivačných krokochPoďme sa teraz pozrieť na tento L-systém bližšie. Dračia krivka pozostáva z dvoch typov hrán, a to povedzme "pravej" a "ľavej". Týmto hranám prislúchajú dva samostatné symboly, označme ich
A pravidlá budú interpretované následovne. ![]() predchádzajúci L-systém je možné zjednodušiť. L-studio, resp. cpfg, bude pri interpretácii ignorovať symboly
čo už je L-systém použitý v úvode pre generovanie dračej krivky. Pre názornosť produkcie ešte uvediem, 1, 2, 4 a 8 iteráciu. ![]() dračia krivka s derivation length: 2![]() dračia krivka s derivation length: 4![]() dračia krivka s derivation length: 6![]() dračia krivka s derivation length: 8 |
||
Kontakt: Marek Bundzel |