Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Balíky
Systémové požiadavky
Inštalácia
Často kladené otázky
Návody
COLT
Aplikácie
Projekty
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Úvod

RePast je akronym pre REcursive Porous Agent Simulation Toolkit. Je to softvérový rámec vyvinutý Univerzitou v Chicagu pre vytváranie simulácií založených na agentovom princípe. Používa programovací jazyk Java. Poskytuje knižnice tried pre vytváranie, spúšťanie, zobrazovanie a zbieranie údajov zo simulácií založených na agentoch. Naviac, RePast umožňuje zo simulácií vytvárať animácie. RePast si veľa prepožičiava zo simulačného nástroja Swarm .

Cieľom RePast-u je ísť ďalej ako je len reprezentácia agentov ako diskrétnych, sebestačných entít v prospech pohľadu na agentov ako na navzájom definujúce sa entity s rekombinujúcimi sa vlastnosťami. Autori zamýšľajú podporovať modelovanie belief systémov, agentov, organizácií a inštitúcií ako rekurzívnych sociálnych konštrukcií. Celkovým cieľom nástroja je umožniť opätovné spúšťanie uložených scenárov so zmenenými parametrami. Na dosiahnutie tohto cieľa bude potrebné poskytnúť množstvo pokročilých funkcií a to je cieľ, na ktorom sa teraz pracuje.

RePast chápe simuláciu ako stavový stroj, ktorého stav je daný stavom všetkých jeho komponentov. Tieto komponenty môžeme rozdeliť na komponenty infraštruktúry a komponenty reprezentácie. Infraštruktúra sú mechanizmy spúšťajúce simuláciu, zbierajúce a zobrazujúce údaje, atď. Reprezentácia je to, čo programátor vytvárajúci model konštruuje, je to samotná simulácia. Stav infraštruktúry je stav jeho displejov, stav zozbieraných dát o objektoch, atď. Stav reprezentácie je stav modelu, aktuálne hodnoty všetkých premenných agentov, hodnoty parametrov priestoru v ktorom sa agenti nachádzajú. RePast rovnako ako vo Swarm umožňuje budovať simuláciu ako stavový stroj, v ktorom sa všetky stavové zmeny dejú pomocou tzv. rozvrhov (angl. schedule). To poskytuje prehľadnosť a rozširovateľnosť pre používateľov programového vybavenia, ako aj pre jeho vývojárov.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel