Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Alife v Nerve GardensPozícia umelého života vo virtuálnych svetoch na InterneteSú rôzne príčiny, prečo koncept umelého života môže byt užitočný v on-line virtuálnych svetoch :
Použitie Alife pre vykreslenie kvalitnejšej scény
Veľký úspech zožali nesieťové CD-ROM hry, ako sú \'Creatures\' od Cyber life z Cambridge, UK, Pets (domáce zvieratká) od P.F. Magic of San Francisco a všadeprítomné Tomogatchi (Tamagoči) z Japonska, ktoré upútali ľudskú pozornosť a predstavivosť. Sieťové prostredie, ako je herný systém a sociálny tvorivý virtuálny svet, sú základom pre získanie bohatšej metamorfózy v týchto systémoch.
Sociálne tvorivé virtuálne svety majú rovnaké požiadavky na herné systémy a kladú veľký dôraz na “real time” odozvu bez spozdenia.
Použitie Alife -> lepšia architektúra virtuálneho sveta
Nedávne zlyhanie snahy viacerých VRLM spoločností pri vývoji a podpore rôznych doteraz známych štandardov, ktoré slúžia na prenos dát rozmanitým virtuálnym zobrazeniam v sieťovej oblasti, prinútili autorov prehodnotiť reprezentáciu a prenos informácií o našom virtuálnom svete. Kľúčom k vytvoreniu lepšieho a rýchlejšieho prenosu na rozmanitých platformách, aj so slabým dátovým tokom, je na porozumení vizuálnej reprezentácii sveta a jeho základný kód musí byť dostatočne jednoduchý a oddelený od grafickej reprezentácie. Takáto separácia je základným princípom kódovania informácií vo všetkých živých formách : abstraktné kódovanie (DNA je značne odlišná od príslušného tela). Táto genotypová / fenotypová separácia má aj ďalšiu veľkú výhodu a to značnú kompresiu. Vo VRML potom jednoducho definujeme formát súboru. Genotyp, ktorý potom bude dodaný na rôzne platformy, bude spracovaný na fenotyp, s úpravami parametrov v rôznom hľadisku, na cieľovom počítači. Biologicky motivovaný virtuálny svet takto môže dosiahnuť veľmi efektívnu kompresiu v takejto abstrakcii na rozdiel od grafickej reprezentácie. Môže byť rýchlo prepravovaný aj cez pomalé internetové linky a potom sa vygeneruje na príslušnom cieľovom počítači v kvalite prislúchajúcej dostupným zdrojom a možnostiam zobrazujúceho zariadenia.
![]() Rastliny zobrazené s rôznymi parametramiAk definujeme množstvo energie vo svete inverzne k výpočtovým zdrojom, môže to byť užitočné ale hlavne efektívne, pre niektoré scenegraph-y a objekty v nich. S negeneratívnym, alebo celkom fenotypickými modelmi, sú takéto iterácie obtiažne, ak nie nemožné. |
|||||||||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |