Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
Sandpile model
Popis jednotlivých tlačidiel a vlastností appletu:
Continue - spúšťa simuláciu
Next step - krokovanie simulácie
BC: Open(Periodic) - nastavuje hranice podĺž ôs X a Y na "otvorené" a "periodické"
Set new Lx, Ly - možnosť nastavenia veľkosti mriežky
Set new delay - nastavenie časového oneskorenia medzi dvoma následnými krokmi
Fill - vyplní celú mriežku odpovedajúcim počtom zŕn
- Množstvo zŕn v bunke sa mení jednoduchým kliknutím do mriežky
- Farby buniek a odpovedajúce množstvá piesku sú v dolnej časti appletu, pričom stabilné sú bunky 0 až 3 (keďže prah=3)
- Pre celú mriežku platí, že prah=3, okrem stredu, kde prah=4
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |