Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Forest-Fire model
Sandpile model
Spring-block model



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Sandpile model

Popis jednotlivých tlačidiel a vlastností appletu:

  • Continue - spúšťa simuláciu
  • Next step - krokovanie simulácie
  • BC: Open(Periodic) - nastavuje hranice podĺž ôs X a Y na "otvorené" a "periodické"
  • Set new Lx, Ly - možnosť nastavenia veľkosti mriežky
  • Set new delay - nastavenie časového oneskorenia medzi dvoma následnými krokmi
  • Fill - vyplní celú mriežku odpovedajúcim počtom zŕn
  • Množstvo zŕn v bunke sa mení jednoduchým kliknutím do mriežky
  • Farby buniek a odpovedajúce množstvá piesku sú v dolnej časti appletu, pričom stabilné sú bunky 0 až 3 (keďže prah=3)
  • Pre celú mriežku platí, že prah=3, okrem stredu, kde prah=4

Hore
Kontakt: Marek Bundzel