Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Príklad simulácie
Príklad simulácie ekosystému a nástupníctva rastlín (Plant succession)![]() Krajina pred simuláciou![]() Krajina po simulácii
Pred simuláciou vývoja rastlín musíme najprv definovať terén, na ktorom budú simulované rastliny vyrastať. Na vytvorenie terénu môžeme použiť generátor terénu, ktorý vygeneruje náhodnú topológiu. Výstupom generátora je jednoduchá množina súradníc a informácií o nadmorskej výške, ktorá reprezentuje vstup simulácie ekosystému. Taktiež sa vygeneruje charakter terénu: typ pôdy, kde sa nachádza voda atď. 2. Simulácia ekosystémuV tejto fáze sa určuje rozdelenie a populácia rastlín v teréne. Rozdelenie v teréne sa určí z daných vstupných parametrov (nadmorská výška, zavodnené miesta) a vlastných parametrov rastlín. V simulácií je simulovaný rast jednotlivca a jeho vzájomné pôsobenie na rastliny toho istého druhu a rastlín iných druhov. Každý druh je určený množinou hodnôt, ktoré určujú:
3.1 Terén ![]() 3.2 Modely jednotlivých druhov rastlín Tabuľka rastlín jednotlivých druhov:
Každý druh počas vývoja prechádza troma vývinovými veľkosťami: 4. Výsledok simulácieScéna 1: Po desiatich simulačných krokoch: ![]() ![]() Po 40-tich simulačných krokoch: ![]() ![]() Po 60-tich simulačných krokoch: ![]() ![]()
Scéna 2: (Zmenený reprodukčný stupeň a pravdepodobnosť prežitia) Po 40-tich simulačných krokoch: ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |