Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Cellfish
Biomorph
Monkey



Ostatné kapitoly
Lindenmayerove systémy
Modelovanie ekosystémov
Dawkinsove biomorfy
Reakčno-difúzne modely
Difúzne ohraničené zhlukovanie
Voronoiove diagramy
Časticové systémy
Fibbonaciho čísla a zlatý rez


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Cellfish

Zdroj

Program napísaný v jazyku Microsoft Visual Basic 3.0 Professional. Autori:Robin Barrett a Stephen Cox.

Program

Program vytvára obrazy na základe vetvenia stromu. Tvorba obrazov je kontrolovaná niekoľkými parametrami (génmi). Každý potomok novej generácie sa líši od vybraného potomka o hodnotu +/-1 v jednom géne. K dispozícii je mnoho už vytvorených biomorfov. Možno meniť priamo hodnoty jednotlivých génov a vidieť vplyv všetkých génov (použitých 26 génov)!

Základné operácie programu

  • File|New Random - Náhodný výber 15 potomkov. Táto funkcia sa používa iba pri prvotnom spustení programu.
  • File|New - Náhodný výber potomka a jeho 14 variácií líšiacich sa v 1 géne.
  • Dvojitým kliknutím na vybraného potomka sa vytvorí 14 variácií líšiacich sa v 1 géne.
  • Kliknutie pravým tlačítkom na potomka sa v okne otvorí menu funkcií.
  • Presun jedného okna na druhé sa vytvorí nová generácia 'hybridov'.

Gény

Program používa 26 génov na reprezentáciu biomorfov. Funkcie jednotlivých génov:
  • určenie uhlov
  • rotácia medzi jednotlivými vetvami
  • určenie súradníc 'start line'
  • dĺžka počiatočnej vetvy
  • počet vetvení
  • priradenie farby potomkovi
  • priradenie šírky objektu v každej iterácii
  • priradenie počtu tvorby kružníc v každej iterácii.

Software

(download win3.1/95 Freeware, 570.2kB)

Hore
Kontakt: Marek Bundzel