Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tragédia spoločného
Zovšeobecnime iterovanú hru väzenská dilema (ktorú hrajú dvaja hráči predpísaný počet kôl) na prípad, že hru bude iterovane hrať
kde význam jednotlivých jeho zložiek je
pričom hodnota "0" znamená, že daný hráč spolupracuje, "1" znamená zradu. Platby pre
Prvých päť ťahov troch hráčov je uvedených v tabuľke.
Hra sa začína ťahmi, ktoré sú plne určené prvými bitmi v génoch hráčov. Vždy vychádzame z dvojice predchádzajúcich ťahov protihráčov. Pomocou príslušnej komponenty vektora aktuálny ťah je jednoznačne určený. Po skončení ťahov v každom kole pristúpime k platbám medzi hráčmi, ktoré sú určené na základe posledných ťahov pre všetky tri dvojice Závery:
Pri hre väzenská dilema s
podľa ktorej hra je zahájená spoluprácou. Ak v predchádzajúcom ťahu všetci oponenti spolupracovali, potom spolupracuj. Ak v predchádzajúcom ťahu aspoň jeden oponent nespolupracoval, potom nespolupracuj. Podľa politológa Axelroda (MSU), tieto výsledky podporujú základnú politologickú tézu, že v spoločnosti musia vznikať inštitúcie, ktoré kontrolujú - penalizujú nespoluprácu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |