| Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie | |||||||||||
| Evolúcia spolupráceDefinujme platby medzi hráčmi podľa tabuľky. Hra iterovaná väzenská dilema bude použitá pre štúdium evolúcie spolupráce v populácii. 
 
 Experiment uskutočníme na populácii agentov, reprezentujúcich rôzne stratégie, ktoré budú kódované na troch bitoch takto :   
 Ide o stratégiu, ktorá vyžaduje len krátkodobú pamäť hráčov, požaduje len znalosť posledného kroku protihráča. Existujú stratégie tejto hry aj pre dlhodobejšiu pamäť, potom hovoríme o hre väzenská dilema s dvoj-, troj-, ... násobnou pamäťou. Sila agentov z populácie je určená tak, že sa usporiada turnaj, v ktorom každý agent hrá so všetkými ostatnými agentmi predpísaný počet krokov. Sila chromozómu je potom určená ako suma platieb zo všetkých krokov a za každého súpera. Operácia reprodukcie obsahuje dve klasické operácie genetických algoritmov, a to kríženie a mutáciu. Genetický algoritmus je inicializovaný náhodne generovanou populáciou, ktorá obsahuje 1000 agentov. Výsledky genetického algoritmu sú znázornené na grafe. 
     V priebehu evolúcie populácie zvíťazila stratégia  Veľmi podobný experimet, s rozdielným kódovaním jedincov a pozmeneným evolučným algoritmom je možné si pozrieť v tomto applete | |||||||||||
| Kontakt: Marek Bundzel | |||||||||||