Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvodné nastavenia v DDLab-e
Nastavenie susedstva prvkov
Nastavenie prepojení
Nastavenie pravidiel
Prezeranie a úprava štruktúry siete
Simulácia
Prispôsobenie výstupu simulácie
Výstup simulácie s novými parametrami
Na záver



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Na záver

Cieľom tohto jednoduchého experimentu je pomôcť pri prekonávaní prvých ťažkostí pri zadávaní a simulovaní ľubovoľnej booleovskej siete v DDLab-e. Mnoho popisovaných dialógov a informačných okien sa v závislosti od skôr zadaných údajov líšia. Popisované funkcie sú len zlomkom z celkových možností DDLab-u (ako už bolo spomenuté, pôvodná príručka má vyše 400 strán). Archív so súbormi tohoto experimentu si môžete stiahnuť a vyskúšať si možnosti DDLab-u.

Model skutočnej živej bunky sa bude, kvôli jej zložitosti, ťažko niekedy dať zostrojiť (in silico). (Už najjednoduchšia v súčasnosti známa bunka má okolo 1000 prvkov.) Ale ako to už býva zvykom, aj skúmanie zjednodušených modelov veľakrát prinesie užitočné poznatky. Príklad modelu bunky je len ďalší prípad, na ktorý sa dá "našiť" diskrétna dynamická sieť, ktorá sa dá zase simulovať v DDLab-e.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel