Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||||
|
Výstup simulácie s novými parametrami
DDLab teraz začne vykresľovať graf pre tú oblasť atrakcie, do ktorej patrí Vami zadaný
počiatočný stav. Najprv nájde dopredným algoritmom atraktor, a počnúc jeho posledným stavom,
začne spätným algoritmom generovať podstrom pre každý jeho stav. Spodný riadok okna DDLabu
informuje Vás, že počas simulácie môžete pomocou Obrázok vľavo dole zobrazuje prepušenú simuláciu s novými parametrami. Stavy, ktoré sa práve vykresľujú (pri Vašich nastaveniach) čiernymi krúžkami, sú zobrazené ako čiernozelené bitové obrazce. Červenozelené obrazce predstavujú predchodcov čiernozeleného stavu, pod ktorým sú zobrazené. Súčasne s vykresľovaním týchto červenozelených stavov sa na grafe vykresľujú hrany vedúce od príslušného čiernozeleného stavu k jeho predchodcom. Tieto stavy sa budú vykresľovať ako krúžky a čiernozelené obrazce v ďalšej úrovni podstromu. Na obrázku je pekne vidieť ako si práve vykresľované stavy a hrany v grafe stavových prechodov odpovedajú s čiernozelenými a červenozelenýmí obrazcami. Táto časť grafu je v obrázku označená tmavomodrým rámikom. V označenej časti grafu môžete vidieť dve novovykreslené hrany, ktoré presne odpovedajú dvom červenozeleným stavom. Štyri nové hrany vpravo od nich zase opdpovedajú štyrom červenozeleným stavom, ktoré sú v obrazci trochu nižšie (tzn. vykreslili sa neskôr). ![]() ![]() Vráťme sa k modelu bunky a popíšme si niekoľko možností interpretácie výsledkov takejto simulácie:
Pravý obrázok vyššie znázorňuje ukončenú simuláciu.
|
|||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |