Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Parametre výstupu - rôzne
Parametre výstupu - rozloženie grafov, zobrazenie
Parametre výstupu - pozastavenie/údaje, mutácia, záverečné nastavenia
Simulácia
Pozastavenie simulácie
Konečný výstup simulácie



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Parametre výstupu - rozloženie grafov, zobrazenie

Kontrolu nad rozložením grafov riadite Vy pomocou dialógu, ktorý je znázornený na nasledujúcom obrázku. Máte možnosť obnovenia pôvodných nastavení (voľba r), nastaviť vhodné rozloženie pre učenie (L), alebo si môžete vybrať ľubovoľnú veľkosť polomeru atraktora v percentách polovice x-ovej osi obrazovky. Zväčšením polomeru atraktora sa zväčšia aj polomery ostatných kružníc, na ktoré sa vykresľujú ostatné stavy siete.

Nasledujúce obrázky znázorňujú rozloženie grafov. Obázok vľavo dole zobrazuje neupravené rozloženie, obrázok vpravo zasa rozloženie po voľbe r.

      

Spôsob zobrazenia uzlov grafu (reprezentujúcich jednotlivé stavy siete) si môžete nastaviť pomocou dialógu, znázornenom na nasledujúcom obrázku.

Voľba B zobrazí uzly ako dvojrozmerný bitový obrazec, voľba b ako jednorozmerný bitový obrazec, voľba h ako šestnástkové číslo, voľba s ako krúžok a voľbou n zakážete zobrazovať uzly. Ak chcete zobrazovať iba rajské stavy, pridajte k niektorej z predchádzajúcich volieb ešte voľbu g.

      

Zvýrazniť stavy atraktora (alebo koreňa podstromu) ako bitový obrazec môžete v nasledujúcom dialógu, znázornenom na obrázku vľavo hore. Ak zvolíte 1, zvýrazní sa iba jeden stav atraktora, ak a, zvýraznia sa všetky. Ak ste si zvolili 1D sieť, program sa Vás opýta ako si ju prajete zobrazovať. Voľbou 2 nastavíte zobrazenie bitových obrazcov pre 1D sieť v tvare obdĺžnika tak, ako by sa zobrazovala pre 2D sieť. Geometrické rozloženie 2D zobrazenia môžete upraviť v dialógu, ktorý je znázornený na obrázku vyššie v strede.

Posledný dialóg, ktorý sa týka nastavení zobrazenia je znázornený na obrázku hore. Môžete v ňom ľubovoľne zmeniť natočenie grafov oblastí atrakcie a uhol rozostupu prvej a poslednej hrany smerujúcej do jednotlivých uzlov (uhol vejára predchodcov). Miera natočenia grafu je v stupňoch, uhol vejára predchodcov sa zadáva ako násobok programom samočinne vypočítavaných uhlov.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel