Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Konfigurácia parametrov
Niekoľko poznámok k svetu
Spustenie simulátora



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Spustenie simulátora

Simulátor sa spustí jednoducho príkazom lee z príkazového riadku. Je potrebné mať v aktuálnom adresári konfiguračné súbory *.cf a *.tb . Pre výpis nastaviteľných parametrov slúži prepínač -u. Výstup programu je znázornený na nasledujúcom obrázku.

Opcie programu lee

V prostredí UNIX narozdiel od prostredia Macintosh nemá simulátor interaktívne (grafické) prostredie. Preto je výstup simulácie iba v textovom tvare a vyzerá takto:

Výstup programu lee

Na platforme Macintosh vyzerá simulátor tak ako je to znázornené na ďalšom obrázku. Potrava je znázornená štvorčekmi s rôznou úrovňou šede (podľa typu), organizmy sú čierne "kolieska" s výrezom, ktorý znázorňuje orientáciu. Pre vybrané políčko sú vpravo znázornené podrobnosti. V prípade organizmu je to jeho aktuálna energia a neurónová sieť. V nej sú kladné váhy vyznačené čiernou, záporné váhy šedou čiernou a absolútna hodnota váhy je symbolizovaná hrúbkou čiary. Hodnota prahu neurónu je určená stupňom šede neurónu.

Výstup programu lee na platforme macintosh

Výstup simulátora sa zapisuje do súborov. Súbor *.err obsahuje chyby, ale podstatný je súbor *.dat, ktorý obsahuje číslo generácie, veľkosť populácie a priemernú energiu v každom riadku. Tento výpis však môže byť jednoducho modifikovateľný. Stačí modifikovať funkciu save_dat() a program znova skompilovať.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel