Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Všeobecné znaky systému
Znaky a možnosti agenta



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Všeobecné znaky systému

Je to vlastne adaptívnou osobnosťou riadený, na lokálnych a agentových pravidlách založený model boja – boj z pohľadu zdola-nahor.Hlavné znaky, ktorými môžeme systém charakterizovať z hľadiska funkčnosti sú:

  • Osobnosťou hnané lokálne rozhodnutia
  • Vylepšovateľný N-dimenzionálne parametrový priestor (agentov)
    • dosah senzorov
    • dosah účinku zbraní
    • dĺžka pohybu
    • obrana/útok
  • viacčlenné vojenské oddiely
  • komunikácia
  • lokálny a globálny vodcovia
  • priestupné a nepriestupné terény
  • on-line zbieranie dát a vizualizácia
  • skladanie jednotiek za pomoci genetických algoritmov

V systéme sa dosahuje najjednoduchšia možná dynamika. S informáciu sa zaobchádza na všetkých úrovniach spôsobom, ktorý je kontextovo konzistentný. Poskytuje teda N-dimenzionálne hracie pole pre výskum. Na nasledujúcich obrázkoch je znázornené šírenie povelov po jednotlivých urovniach velenia.

Úrovne velenia
Úrovne velenia


"Boj" prebieha na dvojdimenzionálnom bojisku, ktoré je znázornené na nasledujúcom obrázku. Jeho rozmery je možné meniť v rozmedzí <10,150> bodov. Je možné meniť aj typ terénu z zmysle, či je miesto pre agenta priechodné alebo nie (vytváraním prekážok).Cieľom každého agenta je dosiahnuť protivníkovu vlajku alebo chrániť vlastnú. Agent sa môže nachádzať v jednom z troch stavov: nažive, ranený, zabitý

Bojisko

EINSTein pracuje v štyrcoh módoch:

  • Interaktívny mód
    • bez učenia
    • fixná množina lokálnych CA- pravidiel aplikovaných na každý krok v čase
  • Mód zberu dát
    • časové série o rôzne meniacich sa počtoch
    • zapisovanie merania "úspechu" misií
    • profily správania na "mapách fitnessu misií"
  • Mód "šľachtenia" genetických algoritmov
    • Stála množina adaptívnych osobností
    • Osobnosti dizajnované prednostne ku priebehu
    • Ko-evolúcia modrých::červených
  • Adaptívny učiaci mód
    • Real-time adaptívne učiace stratégie
    • Agenti "objavujú" nové pravidlá pri odhaľovaní scenérie
Podľa tvorcov by mal EINSTein pracovať ako nástroj, ktorý:
  • odkláňa dôraz od kalkulácie opotrebenia jednotiek pri boji, ale slúži na pozorovanie samo-organizovaného emergentného správania
  • vyvíja názor na to, ako sa všetky rozdielne elementy súboja spájajú dokopy
  • slúži na ocenenie pravej hodnoty informácie
  • je pomôckou na objavenie kooperácie medzi centralizovanými a decentralizovanými veliteľskými a kontrolnými štruktúrami
  • slúži ako pomôcka na objavovanie následkov kvalitatívnych charakteristík boja
  • je zárodok pre vývoj real-timeového taktického rozhodovacieho nástroja

Hore
Kontakt: Marek Bundzel