Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Riešenie
Simulácia
Záver



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Záver

Pomocou Tierry je možné ľahko realizovať kreatúru, ktorá by vyhľadávala nejakú látku v prostredí. Omnoho ťažšie je vniesť mŕtvu látku do prostredia alebo "zabiť" konkrétnu kreatúru. Problém je v tom, že takáto kreatúra zaberá miesto v polievke a spotrebúva čas procesora (otázka je nakoľko nám to prekáža).

Z uvedeného vyplýva, že simulátor Tierra je vhodnejší na simulácie typu kreatúra-kreatúra ako na simulácie typu kreatúra-prostredie. (podotýkam, že mŕtva hmota bola simulovana pomocou kreatúry 0003aaa, s ktorou však simulátor pracuje rovnako ako so živou).

Hore
Kontakt: Marek Bundzel