Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Riešenie
Simulácia
Záver



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Simulácia

Priebeh simulácie

Kompilácia genómu pre Tierru sa spustí príkazom

../arg1 c 0038.gen 0038aaa.tie

Tento príkaz bol umiestnený do skriptu clr0, ktorý je vhodné spustiť vždy pred každou simuláciu. Vlastnosti simulácie je možné nastaviť v tzv. soup súbore (obyč. je to súbor 'si0' ale nič nebráni tomu aby mal názov trebárs aj 'polievka').

Ďalej nasledujú simulácie, prevedené pre dva rôzne obsahy prostredí.

V prvej simulácii je do prostredia zanesených 59 kreatúr typu 0003aaa, teda stav pred simuláciou je nasledovný:

Na ďalšom obrázku vidno stav po vykonaní 5996139 inštrukcíí. Vidno, že nedošlo k žiadnemu zrodu ani k umrtiu (máme tu 59 kreatúr ako na začiatku). Došlo len k mutácii kreatúr (0003aab, 0003aac,..., 0003aak). Tá môže nastať napr. vplyvom kozmického žiarenia. Keďže dlhú dobu sa tu neprejavovala hlavná známka života (rozmnožovanie), simulátor ukončil simuláciu a "pozabíjal" všetky kreatúry. Kedy sa ukončí simulácia v prípade,že nenastalo žiadne rozmnožovanie je dané parametrom DropDead (v soup súbore).

Pri ďalšej simulácii bolo do prostredia vnesených niekoľko druhov kreatúr (0003aaa, 0021aaa, 0038aaa):

Ako vidno, po vykonaní 886034 inštrukcií došlo k rozmnožovaniu kreatúry 0021aaa (tá nezávisí od žiadnej inej kreatúry) a kreatúry 0038aaa (jej rozmnožovanie je podmienené existenciou kreatúry 0003aaa - jej mutanty nie je schopná nájsť). Počet kreatúr dĺžky 3 sa nezmenil, akurát došlo k ich mutáciám.

Na tomto obrázku vidno priebeh priemernej veľkosti populácie v závislosti od doby simulácie.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel